Selamat Datang 'BLoggers'!

KeNapa BLog TipBlogger?

TipBlogger adalah blog mengenai tip dan panduan seorang blogger. Segala panduan dan selenggaraan adalah berdasarkan template, peralatan tambahan, adsense, blog bisnes dan cadangan tidak kira menggunakan blog percuma atau berbayar, asalkan anda mempunyai blog! Jangan lupa melanggan newsletter atau feed yang ada di sebelah kanan blog ini. Salam Sejahtera dan Jumpa Lagi!

Ingin Menjadi Usahawan Internet yang Berjaya? Klik di bawah atau daftar sebagai affiliate
 
Tuesday, July 18, 2006

Penulisan Terkini :

RSS Feed

Siri sebelumnya :Panduan Untuk Blog Bisnes.

Blog dapat dibaca melalui browser biasa atau alternatifnya, menggunakan RSS Reader (ada juga yang memanggilnya “aggregator”). Penerbit blog boleh memilih untuk membenarkan pelanggan feed membaca sedikit atau keseluruhan post dari blog mereka.

Sekarang terdapat banyak website yang menggunakan teknologi ini untuk memudahkan pembaca mendapat post, berita atau cerita terkini. Langganan feed menjadikan maklumat bergerak datang kepada anda tanpa anda perlu melawat blog atau website mereka.

Konsepnya pula adalah mesra pengguna dan mengelakkan SPAM seperti e-mail kerana pembaca yang melanggan feed berkenaan sahaja yang akan menerima post, berita terkini.

Penggunaan feed memberikan satu dimensi baru untuk pemasaran di internet. Ianya mampu menarik perhatian pelawat dan menukarkan mereka kepada pembeli tanpa mereka sedari.
Post lain yang terdapat dalam Siri Blog Bisnes Ini adalah : Apa itu Blog Bisnes?, Kegunaan Blog Bisnes, Kelebihan Blog Bisnes, Panduan Untuk Blog Bisnes, RSS Feed. Jangan Lupa Melanggan feed dari blog ini untuk post terkini!



Socialize:

 

Blog Review

Selain bercakap mengenai tip dan pelbagai hal lagi mengenai blog, TipBlogger akan memberi review kepada blog yang terpilih. Jika di bahagian atas adalah bahagian teori, bahagian ini adalah bahagian praktikal dan contoh! Ruangan ini khas untuk blog seNusantara - Malaysia, Indonesia, Singapura dan juga Brunei sahaja..

 

Blog's Tool

Selain Bahagian Peralatan. InsyaAllah tidak kira peralatan tersebut direka sendiri atau oleh orang lain dan berguna, pasti kami akan mengebahkannya kepada anda. Peralatan terbaik disyorkan untuk anda!

 

Sana Sini

Celetoh dan Perihal Terkini Mengenai Isu-isu semasa mahupun apa - apa jua

Blog Collections

Learning:

Blog Minggu Ini - Jun 2006

Template Blogger

Malaysian Blog

Pertandingan/Program Blog

Peralatan Blogger